Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2024

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

 Προς τους κατοίκους Βαλτινού


Σήμερα Τετάρτη 4-9-2024 και ώρα 22.30, θα πραγματοποιηθεί στην περιοχή της τοπικής Κοινότητας Βαλτινού του Δήμου Τρικκαίων επίγεια ακμαιοκτονία με τη μέθοδο του ψεκασμού υπερμικρού όγκου (ULV), για την καταπολέμηση των κουνουπιών, από την εταιρεία Οικοανάπτυξη Α.Ε. παρουσία αρμοδίων υπαλλήλων της Δ/σης Υγείας & Κ.Μ. της Π.Ε. Τρικάλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Κατά τη διάρκεια του ψεκασμού και τουλάχιστο για μια ώρα μετά τη λήξη των εργασιών, παρακαλούνται οι Δημότες για προληπτικούς λόγους, να παραμείνουν σε κλειστούς χώρους, με κλειστά παράθυρα και να έχουν απομακρύνει από τις αυλές ζώα, μελισσοσμήνη και είδη οικιακής χρήσης (ρούχα, παιχνίδια κλπ.)

Ο Διευθυντής Δ/σης Υγείας & Κοιν. Μέριμνας

Σωτ. Νικολακάκος




Η οικοδόμηση άρτιας Παραγωγής Γραπτού Λόγου

 Του Κώστα Ε. Στάθη, Φιλολόγου (ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ «ΚΙΝΗΤΡΟ ΣΠΟΥΔΩΝ»)

Η Α' Λυκείου είναι μια κομβική τάξη - όσον αφορά τη μεθοδική εξάσκηση του μαθητή στην Παραγωγή Γραπτού Λόγου - αφού εκτός των άλλων πρέπει να συνυπολογιστεί η μακρά περίοδος τηλεκπαίδευσης, κατά την οποία πολλοί απείχαν ουσιαστικά από τη συγγραφή εκθέσεων.

Αυτό που προέχει, είναι να συνειδητοποιηθεί ο τρόπος κατασκευής μιας παραγράφου στηριζόμενης στην ανάπτυξη της βασικής ιδέας («με ποιον τρόπο» παρουσιάζεται το θέμα/ φαινόμενο, το «γιατί» συμβαίνει αυτό που αναγράφεται στη θεμ. περίοδο, το «σε σχέση με άλλοτε ή με άλλα παρόμοια φαινόμενα», η εστίαση στις «συνέπειες» που ενδεχομένως προκαλεί κλπ). Άρα, απαιτείται να διδαχθούν βασικές αρχές επιχειρηματολογίας.

Το επόμενο στάδιο είναι η χρήση, από το μαθητή, του κατάλληλου γλωσσικού ύφους και η προσοχή στο «χτίσιμο» του κειμένου, ανάλογα με το επικοινωνιακό πλαίσιο (η γλωσσική του ανταπόκριση και κάποιες βασικές οδηγίες δόμησης κειμένου, εάν ζητηθεί άρθρο, ομιλία κλπ). Παράλληλα, ελέγχεται η ορθογραφία, οι εκφραστικές αστοχίες, η ποικιλία ή η απουσία πρωτοτυπίας στο λεξιλόγιο, η ορθή χρήση των σημείων στίξης.

Η διάκριση των κειμενικών ειδών – απαραίτητη για την κατανόηση του νοήματος και του τρόπου προσέγγισης και καταγραφής των οπτικών του θέματος από τον συγγραφέα - θα έλθει σιγά σιγά, καθώς ο μαθητής θα εξοικειώνεται στην αίθουσα με την ανάγνωση και τη νοηματική, αισθητική, γλωσσική ανάλυση κειμένων, απαντώντας με τη βοήθεια του καθηγητή σε διάφορες ερωτήσεις περιεχομένου. Ο καθηγητής θέτει, επίσης, ως εργασία για το σπίτι (πέρα από τη συγγραφή εκθέσεων και περιλήψεων) ανάλογες ασκήσεις γλωσσικές και νοηματικές, στηριζόμενος πλέον στις αλλαγές του τρόπου εξέτασης των Νέων Ελληνικών.

Η συνεξέταση απαιτεί πλέον και τη διδασκαλία λογοτεχνικών κειμένων (μικρών σε έκταση και εύληπτων στην αρχή) ώστε σταδιακά να υπάρξει και σε αυτά η απαραίτητη εξοικείωση με τους κειμενικούς δείκτες και τη θεματική του κάθε έργου, η οποία καθορίζεται από το δημιουργό του.

 

επικοινωνιστε μαζι μας