Ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε καλύτερα αλλά και να θυμηθούμε τον δικό μας Μπλέκ.
Είναι ψηλός, ξανθός, ρωμαλέος, φοράει ένα χαρακτηριστικό γούνινο καπέλο από ρακούν, ζει στην Άγρια Δύση και μάχεται υπέρ της αμερικάνικής ανεξαρτησίας και κατά των αγγλικών στρατευμάτων κατοχής. Είναι κυνηγός, προτιμάει τις μπουνιές από τα όπλα, πιστοί του σύντροφοι είναι ο «καθηγητής Μυστήριος» και ο μικρός Ρόντυ, ενώ οι αγαπημένες του ατάκες είναι «Μα την αρκούδα!» και «Μα τους χίλιους βούβαλους!».
οι περιπέτειες του Μπλέκ κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον σε εκατομμύρια αγόρια από την Ευρώπη για περισσότερα από τριάντα χρόνια. Λίγοι όμως γνωρίζουν ότι ο γνωστός εφηβικός μας ήρωας είναι στην ουσία Ιταλός (il grande Blek) και δη «σπαγγέτι».
Γεννήθηκε το 1954 από την ομάδα σχεδιαστών – δημιουργών Essegesse (Giovanni Sinchetto, Dario Guzzon, Pietro Sartoris) και γρήγορα σταδιοδρόμησε εκτός των συνόρων της γείτονος, όπως και δεκάδες άλλοι ήρωες κόμικ.
Στην Ελλάδα ήρθε αρκετά χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1969. Υπεύθυνος για τη μετάφραση – προσαρμογή και την έκδοσή του στη χώρα μας ήταν ο Στέλιος Ανεμοδουράς, ο γνωστός «πατέρας» του Μικρού Ήρωα.
Οι παλαιότεροι θυμούνται το περιοδικό σε μικρό σχήμα, δίχρωμο και μαυρόασπρο, με μόλις 36 σελίδες αφιερωμένες αποκλειστικά στις περιπέτειες του εν λόγω ήρωα.
Τιμή; Δραχμαί 2.
Στην πορεία τα πράγματα άλλαξαν. Στις αρχές του ’70 το σχήμα του περιοδικού μεγάλωσε και η θεματολογία του εμπλουτίστηκε με περιπέτειες άλλων ηρώων, όπως ο Κάπταιν Μίκι, ο Μικρός Σερίφης, το Παιδί Πάνθηρας κ.α.
Ο Έλλην Μπλέκ μπαίνει σε όλα τα σπίτια και μάλιστα αποκτά σεβαστό, αριθμητικά, αναγνωστικό κοινό: την περίοδο εκείνη, ιδίως το 1979 – 1972, οι πωλήσεις ανέρχονται στις 100.000 κάθε εβδομάδα. Φυσικά η αναγνωσιμότητά του ήταν πολλαπλάσια, ακόμα και ανάμεσα στα κορίτσια – συνήθως λόγω συγγένειας.
Η ριζική ανανέωση του Μπλέκ γίνεται στις αρχές το ’80. Το περιοδικό αποκτά έγχρωμε σελίδες, αλλά και ποικίλη ύλη, παράλληλα με τις ιστορίες κόμικ. Το 1985 – 1988 πουλάει περίπου 130.000 τεύχη την εβδομάδα. Το μυστικό της επιτυχίας, τα αυτοκόλλητα και τα σιδερότυπα γνωστών αθλητών, ομάδων και τραγουδιστών, που ενθουσιάζουν τα πιτσιρίκια και προκαλούν υστερία στις μαμάδες. Μοναδικό αντίπαλο δέος, από πλευράς πωλήσεων, όλη αυτή την εικοσαετία ήταν το «Αγόρι» και κυρίως η κοριτσίστικη «Κατερίνα».
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, τα «αγορίστικα» περιοδικά σταδιακά χάνουν έδαφος, έναντι της τηλεόρασης και των βιντεο γκέιμς. Το 1992, ο Μπλέκ γίνεται μηνιαίος, ενώ η έκδοσή του σταματάει οριστικά το 1994. Σήμερα κυκλοφορεί σε συλλεκτικούς τόμους, ανατυπώσεις παλαιών ιστοριών και περασμένων μεγαλείων. Οι τριαντάρηδες και οι σαραντάρηδες το κοιτούν δειλά στα περίπτερα ή το ξεφυλλίζουν σχεδόν ένοχα, προσπαθώντας να ξανανιώσουν κάτι από εκείνη την «αθώα» εποχή… Μα το κουτσό ελάφι!
Ωραία και νοσταλγική παρουσίαση του αξέχαστου Ήρωα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια πολλές παρόμοιες αναμνήσεις περάστε μια βόλτα από το site μας το
www.mycomics.gr