«Τυχαίες» ή «Ωραίες» φωτογραφήσεις που παγώσανε το χρόνο και
έδωσαν την ευκαιρία ή την έμπνευση, στην προέκταση και στη συνέχισή τους, να
γίνουν έργα τέχνης, να γίνουν «ωραία πορτρέτα».
Η προσωπογραφία του ανθρώπου παραμένει ένα από τα αρχέγονα
και παντοτινά δυνατά θέματα που απασχολούν την καλλιτεχνική φωτογραφική δημιουργία.
Κατά τη διαδικασία λήψης ενός πορτρέτου εμπλέκονται δύο
έμψυχοι παράγοντες: το φωτογραφιζόμενο πρόσωπο (μοντέλο) και ο φωτογράφος. Η
διαλεκτική σχέση αυτών των συνιστωσών δίνουν τη συνισταμένη της προσωπογραφίας.
1.Να μην έχει επίγνωση της διαδικασίας φωτογράφησης του.
2.να έχει επίγνωση της φωτογράφησής του και να μη συμμετέχει, να αδιαφορεί σαν να μη συμβαίνει τίποτα.
3.να συμμετέχει πλήρως, να συναινεί.
Τα χαρακτηριστικά και τα δεδομένα που διέπουν και σχηματοποιούν το τελικό πορτρέτο και στις τρεις περιπτώσεις θα είναι διαφορετικά.