Ο Βασίλης Κεμανίδης διέπρεψε σε πανελλήνιο διαγωνισμό της Χορωδίας και Ορχήστρας Νέων.
Θα διευκόλυνε τις σχέσεις και θα βελτίωνε την ποιότητα της ζωής του. Πάντως για την ώρα είναι πολύ ικανοποιημένος που τον βλέπει να προχωράει προς αυτό το στόχο.
Χρωστάμε, δεν παραλείπει να τονίσει ο ίδιος, πολλά στη νονά του Βασίλη και διευθύντρια του «Ωδείου Κολόβα», τη Μαρία Κολόβα, καθηγήτρια μουσικής και το νεαρό δάσκαλό του, (που ήταν μαθητής του μεγάλου Γιώργου Κόρου), το Γιάννη Σούλτη.
Πρόταση
Ο κ. Κεμανίδης, έχει προτείνει στο δημοτικό Συμβούλιο τη δημιουργία ενός Κέντρου Μελέτης, τεκμηρίωσης και προβολής της τοπικής παραδοσιακής μουσικής και των τοπικών καλλιτεχνών, (όπως ο Νίκος Καρακώστας,ο Δημοσθένης Βλαχαγγέλης, ο Κώστας Φιλίππου, ο Νίκος Μπιτέλης, ο Σωτήρης Σγούρος κ.α.) και τη θέσπιση ενός Πανελλήνιου Διαγωνισμού νέων ταλέντων στην παραδοσιακή μουσική, που θα γίνεται στα Τρίκαλα στα πλαίσια ενός φεστιβάλ παραδοσιακής μουσικής και χορών.
Ο δάσκαλος
Από την πλευρά του ο δάσκαλος του νεαρού Βασίλη, Γιάννης Σούλτης, απαντώντας στο ερώτημα, αν υπάρχει ενδιαφέρον από τα νέα παιδιά να ασχοληθούν με το παραδοσιακό βιολί, σημειώνει, ότι υπάρχει ενδιαφέρον τόσο σε πανελλήνιο όσο και σε τοπικό επίπεδο. Αν και, προσθέτει, στην περιοχή των Τρικάλων υπερτερεί το κλαρίνο έναντι του βιολιού, τα νέα παιδιά επιλέγουν το παραδοσιακό βιολί για το ξεχωριστό ηχοχρώμα του και τις απίστευτες εκφραστικές δυνατότητες που έχει στην απόδοση τραγουδιών και μοτίβων από όλη την Ελλάδα (όπως τα νησιώτικα, τα στεριανά, θρακιώτικα κτλ.).Ο Βασίλης, συμπληρώνει ο δάσκαλός του Γιάννης Σούλτης, έφτασε σε αυτή την επιτυχία έπειτα από τη συστηματική εξάσκηση- μαθήματα που κάναμε για αρκετούς μήνες στο ωδείο. Ο διαγωνισμός της Χ.Ο.Ν είναι ένας διαγωνισμός που γνωρίζει καλά γιατί συμμετείχε κι ο ίδιος δυο φορές.
Για τις ώρες μελέτης, που απαιτούνται, επειδή ο κ. Σούλτης, είναι ένας άνθρωπος που μελετάει πάρα πολλές ώρες καθημερινά, όσες ώρες και να παίξεις, αυτές ποτέ δεν είναι αρκετές.
Για το Βασίλη Κεμανίδη ο κ. Σούλτης τονίζει ακόμα ότι έχει ακούσματα ρεμπέτικων, έντεχνων αλλά και δημοτικών τραγουδιών, εξ’ αιτίας του πατέρα του ο οποίος είναι λάτρης της μουσικής. Έκανε κλασικό βιολί αλλά απ’ ότι του είχε πει ήθελε να το σταματήσει γιατί δεν τον «γέμιζε» τόσο. Και εκείνο το διάστημα ήταν, συνεχίζει ο δάσκαλος, που αρχίσαμε μαζί μαθήματα. Κάνουν μαζί περίπου 3 χρόνια. Επομένως θεωρεί πως έβαλε και αυτός ένα λιθαράκι στην αγάπη του αυτή. Τέλος ο κ. Σούλτης μιλάει και για τις διαφορές κλασικού με παραδοσιακό βιολί.
Διαφορές
Κατά τη γνώμη του πάντα, πιστεύει, όπως εξηγεί, πως το παραδοσιακό βιολί είναι πολύ πιο δύσκολο από το κλασικό. Αναμφίβολα, στο κλασικό πρέπει να έχεις άριστες γνώσεις τεχνικής, από την άλλη όμως, στο παραδοσιακό μπορείς να έχεις μεγάλη γνώση τεχνικής το σημαντικότερο όμως είναι το ύφος- μοτίβο το οποίο βοηθάει να εκφραστεί όπως πρέπει, το τοπικό ιδίωμα και ηχόχρωμα της κάθε περιοχής ξεχωριστά. Ακόμη, στο κλασικό βιολί παίζεις ακέραιες νότες όμως στο παραδοσιακό βιολί, όπως και στην παραδοσιακή μουσική γενικότερα, υπάρχουν τα λεγόμενα «μόρια» τα οποία απαιτούν άριστη γνώση των κλιμάκων της παραδοσιακής μουσικής, λεγόμενων δρόμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου