Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2010

Η διαφήμιση στην μεταπολεμική Ελλάδα

Οι διαφημιστικές καταχωρήσεις στα περιοδικά, εφημερίδες και αργότερα στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση της μεταπολεμικής Ελλάδας, είναι ένα θέμα που έχει την δική του ιστορία.


Μπορεί σε ορισμένους, οι διαφημίσεις μεταπολεμικής εποχής να μην είναι άγνωστες, όμως παρατηρώντας τες, με μια άλλη ματιά μας επιστρέφουν στα «χρόνια της αθωότητας», μιας κοινωνίας που παρήγαγε περισσότερα απ΄ όσα μπορούσε να καταναλώσει. Μιας κοινωνίας και μιας εποχής που έφυγαν ανεπιστρεπτί.


Η διαφήμιση αποτελεί ένα ιδιαίτερο κεφάλαιο στην πολιτισμική ιστορία της νεωτερικότητας, καθώς συνδέεται με την βιομηχανική ανάπτυξη, την κατανάλωση, υπό συνθήκες διαρκούς διερεύνησης της αγοράς, αλλά και την επικοινωνία.

Επί πλέον συνδέει πεδία φαινομενικά ετερόκλητα, όπως τη μόδα, την πολιτιστική βιομηχανία, τον αθλητισμό και τον τουρισμό, ενώ συχνά η εικαστική σύνθεση απασχολεί και τις κοινωνικές επιστήμες.



Οι διαφημίσεις της μεταπολεμικής εποχής αποτελούν σημαντικό συγκριτικό δείκτη, αν τις προσεγγίσουμε με μια πιο διερευνητική ματιά, διότι μπορούμε να θυμηθούμε, να κατανοήσουμε και να συμπεράνουμε πάρα πολλές χρήσιμες πληροφορίες, όπως:



Πως εξελίχθηκε ιστορικά η εκβιομηχανοποίηση της Ελλάδας.
Πως έγινε η ανάπτυξη των ελληνικών εταιρειών μέσα από την προβολή βασικών καταναλωτικών αγαθών.
Να κατανοήσουμε τις προτεραιότητες της αγοράς και πως διαμορφώνονταν η καταναλωτική συνείδηση.
Πως η αισθητική των διαφημίσεων συμβαδίζει με τις κυρίαρχες αντιλήψεις του κλάδου, καλλιεργώντας γούστα, τάσεις και συμπεριφορές στο πλαίσιο της καταναλωτικότητας.
Πως εξελίχθηκε η πρόοδος του βιοτικού επιπέδου της Ελλάδας από τότε μέχρι την σημερινή έκρηξη της επικοινωνίας και του Διαδικτύου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

επικοινωνιστε μαζι μας